Ana Renkler

5 Nisan 2010 Pazartesi

ASİL BİR MİLLETİZ BİZ

Söze nerden nasıl başlasam bilemiyorum. Biz ne asil bir milletiz böyle, ne yardımsever insanlarız.. İçimize işlemiş yardımseverlik resmen.. Her an yeniden ve yeniden şahit oluyorum ne koca yürekli insanlar olduğumuza. Ve çok şükrediyorum. Ne güzel bir coğrafyada varolmuşuz ve yaşıyoruz...

Bu yazı da nerden çıktı diye düşünüyor olabilirsiniz. Yardımsever bir millet olduğumuz kesin. Ama ben bunu hamilelikten bu yana daha bir hisseder oldum. Otobüse bindiğimde bana yer vermek için yarışan yaşlı dedeler, sen yorulma yavrum ver çantanı ben taşıyım diyen teyzeler, gençleri artık hiç söylemeye gerek görmüyorum. Kendisi belki yardıma muhtaçken, anne olacak yavrusu yaşında birine nasıl da özel olduğunu hissettirdiler anlatamam. Annelik çok özel yapıyor insanı .. çok çok özel...

Doğumdan sonra, özellikle izin zamanlarımda oğlumla olan yürüyüşlerimiz esnasında, kaldırımlardan bile arabayı geçirmek için koşturan insanlar, tramvaya bineceğimde bebek arabasına el atan beyefendiler. Ve beni en çok duygulandıran, yanımda eşim varken, tramvaydan bebek arabasını indirmek için eşime yardıma koşan askerler... Sonuçta biz eşimle de indirebilirdik, ama 3 asker birden koşup yardım ettiler eşime... Biz nasıl bir milletiz? Bizim mayamız sevgiyle, hoşgörüyle, İNSANLIKla yoğrulmuş, bu bir gerçek... Ne kadar dejenere olduğumuzdan dem vurulsa da gün be gün... İçimize işleyen İNSANLIKımız ayrılmıyor çok şükür ki bizden...

Vesselam...



13 yorum:

rumma dedi ki...

Canım sen Konyadamıydın yanlış mı hatırlıyorum..:)

Anadolu insanı maşaallah,Allah yaptıkları iyilikleri karşılarına çıkarsın..

Cahide dedi ki...

Hilalcim ağzına,yüreğine sğlık canım,gerçekten,milletimiz halen çok duyarlı.başka hiç bir millette olmayan özveri ve saygı bizde var çok şükür.Bize düşen evlalarımızıda bu minval üzere yetiştirip,bu değerlerimii ayakta tutmak.Muhabbetle kal canım...

Hilal dedi ki...

* Rumma
Evet Rumma, Konya'dayım. Anadolu insanında gerçekten bir sıcaklık var, hakikaten harika bir milletiz biz. Yorumunu görmek beni çok sevindirdi Rummacım. sevgiler

* Cahide
Seni görmek ne güzel Cahidecim:) özledim doğrusu.. Bu arada kesinliikle katılıyorum, içimizdeki değerleri çovuklarımıza da aktarmalıyız ki yaşatalım güzellikleri.. sevgiler ..

YETENEK-SİZİN dedi ki...

Hilal yaıznı okurken tüylerim ürperdi nedense..

Hilal dedi ki...

* Yetenek - Sizin
Sen de aynen bu yazıdaki iyilik sever insanalrdan birisin biliyorum...

Urfa Tutkunu dedi ki...

Allah razı olsun insanlarımızdan, Allah bozmasın. Er çocuklar pazar izninde bebek arabasına koşup bu yazının yazılmasına vesile oldular =) Yetiştiren ana-babalarından Allah razı olsun.

Hilal dedi ki...

hakkaten yaa, hiç böyle düşünmemiştim:)) bu yazıya vesile olan o kısa saçlı erlere çok teşekkürler:))

hacer dedi ki...

ne hoş yazmışsınız. bir sürü bozulmuşluklara şahit olsak da, bizim mayamız temiz çok şükür ve bu da bize yeter.

Hilal dedi ki...

* Hacer
kesinlikle öyle. hep eksiklikleri, hep aksaklıkları , hep çirkinlikleri görmek yerine, arada güzellikleri de görmeli ki insan ümitsizliğe düşmesin...
sevgiler

SÜHEYLA dedi ki...

Valla kardeşim bende o güzellikleri tamamen kaybettiğimizi düşünüyordum.Kaldığına şahit olmana çok sevindim.Bende genelde otobüste yaşlılara yer vermemek adına camdan dışarı bakmaktan boynu tutulan yada elindeki gazete yada kitabın içine gömülen ve camdan fırlatmak istediğim gençlerle karşılaşıyorum ve duyuyorum.Eskilerimiz hala saygılı ve ne güzel askerlerimizde ama malesef ben yeni nesili üzülerek izliyorum uzaktan ...

Adsız dedi ki...

Süheylacım o konuda haklısın, malesef yeni nesil biraz bu değerlerden uzak gibi. Mutlaka iyi örnekler de var aslında. Ve dediğin gibi yaşlılar bu konuda daha hassas. umarım yeni yetişen nesili iyi yetiştiririz.

Feride dedi ki...

cnm ne güzel anlatmışsın .. eline sağlık .. tanıştığımıza memnun oldum .. memnuniyetle takipteyim.. sevgiler.

Hilal dedi ki...

* Merve Miraç
çok teşekkürler güzel yorumunuz için, sevgiler

Yorum Gönder

Fikrinizi bizimle paylaşın..

Related Posts with Thumbnails